گیلان چهارمین استان پرتردد کشور بوده است
گیلان چهارمین استان پرتردد کشور بوده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان می گوید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد ورود و ۳۶ درصد خروج وسیله نقلیه از استان کاهش یافته است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از تردد بیش از ۶ میلیون وسیله نقلیه در سه ماهه نخست امسال در محورهای اصلی ورودی و خروجی گیلان خبرداد.

وی با اشاره به بحران کرونا ویروس و هشدارهای بسیار جهت عدم حضور مسافر در استان، اظهارکرد: علی‌رغم توصیه‌های صورت گرفته باز شاهد سیل حضور گردشگر به استان بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه مسافران بایستی بیش از پیش به بیماری کرونا ویروس توجه داشته و از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند گفت: طبق آمارهای دریافتی گیلان چهارمین استان پرتردد کشور  در سه ماهه نخست امسال گزارش شده است.
مرادی به گزارش‌های دریافتی ۴۲ دستگاه ترددشمار در سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: در این مدت بیش از ۶ میلیون وسیله نقلیه در ۶ محور اصلی استان تردد داشتند.
وی تصریح کرد: در این مدت سه میلیون و ۶۱ هزار و ۶۸۳ وسیله نقلیه وارد و سه میلیون و ۲۲۰ هزار و ۳۴۸خودرو از استان خارج شدند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان ادامه داد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد ورود و ۳۶ درصد خروج وسیله نقلیه از استان کاهش یافته است.
مرادی خاطر نشان کرد: محور آزادراه قزوین -رشت با میزان ورودی یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۷۹۹ دستگاه وسیله نقلیه و محور رامسر _ چابکسر با میزان ورودی ۹۹۷ هزار و ۷۱۴ خودرو بیشترین آمار ورودی استان را به خود اختصاص داده اند.
وی به تردد در بیشترین محور خروجی استان پرداخت و  تصریح کرد: محور آزاد راه رشت _ قزوین با خروج یک میلیون و ۲۰۴ هزار و۴۷۲ وسیله نقلیه بیشترین آمار خروجی را در این مدت داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان اظهار داشت: ۴۴۲ وسیله نقلیه متوسط تردد ساعتی محورهای استان در این مدت گزارش شده است که از این نظر گیلان چهارمین استان پرتردد کشور بوده است.

گفتنی است، آزاد راه رشت _ قزوین، جاده قدیم لوشان _قزوین، منجیل _گیلوان، چابکسر- رامسر، آستارا _اردبیل و اسالم _ خلخال ۶ محور اصلی ورودی و خروجی استان است.

  • منبع خبر : شبستان