امام جمعه محترم ماسال در کنار انتقاد، راهکارش را بگوید
امام جمعه محترم ماسال در کنار انتقاد، راهکارش را بگوید

اعتراضی کلی به روند کنونی نقد در بخشی از جامعه ایران است که همه مشکلات کشور را به نهادهایی همچون شورای شهر، شهرداری ها و دولت نسبت می دهند، در شرایطی که این بخشها به واسطه محدودیتهایی که در این مقطع وجود دارد با انتظارات زیاد و کمبود منابع مواجه اند.

حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان ماسال بار دیگر مشکلات کشور را به تنهایی بر دوش دولت انداخت و گفت: مگر می شود “ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص داده شود و اوضاع روغن اینگونه باشد.؟”
وی همچنین گفته”(آیا) افزایش قیمتهای سرسام آور مرغ و گوشت، تخم مرغ، خیار و ملزومات دیگر مردم، حمایت از حقوق مصرف کننده است؟”

در اینکه بخش قابل توجهی از مردم از بی ثباتی اقتصاد سردرگم و کلافه شده اند، جای هیچ شکی نیست، اما جا دارد به عنوان یکی از رای دهنگان به دولت فعلی، به این نقدهای یک جانبه شما از این نهاد انتخابی (دولت) پاسخ دهم و به این روندی که در کشور باب شده اعتراض خود را نشان دهم.

جناب موسوی همانطور که می دانیم جنابعالی از منتقدان برجام بوده و هستید اما مانند دیگر منتقدان در این کشور، هیچ گاه راهکار و راه حل جایگزینی برای آن اعلام نکرده اید!؟ اگر منتقد برجام هستیم باید پاسخگوی عواقب آن نیز باشیم، همانطور که دولت باید پاسخگوی عملکرد خود با توجه به شرایط و محدودیتهایش باشد.

مقابله با قدرت بزرگ اقتصادی همچون امریکا تبعاتی دارد، کمترین تبعات آن وضعیت اقتصادی فعلی است که کشور ما بدان دچار شده، اگر قرار است هزینه ای در مقابل آن پرداخت شود، بیش از دولت، باید منتقدان برجام پاسخگو باشند چون با علم و آگاهی و پیشبینی وضعیت موجود چنین تصمیمی گرفته شده و دولت به تنهایی این کار را نکرده است.

جناب موسوی، میلیاردها دلار پول این کشور به واسطه تحریمهای امریکا در کشورهای “دوست” ما بلوکه شده اند و به گفته نوبخت در اواخر پاییز امسال، تنها ۶ درصد درآمد نفتی پیشبینی شده، محقق شده است؛ در مقابل این مشکل چه راه حلی پیش رو دارید!؟

امام جمعه محترم ماسال، هیچ کدام از اقلام مورد اشاره جنابعالی گران نشده اند، در واقع این ماجرا بر می گردد به بی ثباتی اقتصادی به واسطه تحریم و کاهش شدید ارزش برابری ریال در مقابل دلار که تحت تاثیر مجموعه عواملی است که در این کشور و دنیا رخ می دهد.(که توضیح آن در این نوشته نمی گنجد).

جناب موسوی، نقد از دولت بدون ارائه راهکار دردی از کشور دوا نخواهد کرد و هزینه ایستادگی در مقابل امریکا بهایی است که باید بصورت همگانی پرداخت شود، کاهش ارزش پول ملی یکی از آنهاست.

البته هدف نگارنده، اعتراضی کلی به روند کنونی نقد در بخشی از جامعه ایران است که همه مشکلات کشور را به نهادهایی همچون شورای شهر، شهرداری ها و دولت نسبت می دهند، در شرایطی که این بخشها به واسطه محدودیتهایی که در این مقطع وجود دارد با انتظارات زیاد و کمبود منابع مواجه اند، موضوعی که می تواند موجب دلسری علاقه مندان به خدمت به کشور گردد.

همچنین جنابعالی فرموده اید مسئولی صدای مردم را نمی شنود از شما به عنوان پدر معنوی شهر تقاضا دارم در یک نشست عمومی محدود به سوالات خبرنگاران پاسخ دهید.

با احترام، میلاد علیزاده

  • نویسنده : میلاد علیزاده