چرا نخستین دیدار برادران یاری با معاون سیاسی استاندار انجام شد!؟
چرا نخستین دیدار برادران یاری با معاون سیاسی استاندار انجام شد!؟

یکی از نخستین دیدارهای برادران یاری در تالش، با محمود قاسم نژاد معاون سیاسی استانداری گیلان انجام شد، اما علت آن چه چیزی بود!؟

آیا باقر کاظمی شانسی برای گرفتن پستهای سیاسی خواهد داشت؟

بهمن محمدیاری به همراه باقر کاظمی شهردار پیشین ماسال، علیرضا شیرعلی نیا فعال اقتصادی و حسن محمدیاری نماینده تالش در یکی از نخستین ملاقاتهایشان پس از پیروزی در انتخابات با محمود قاسم نژاد فرماندار پیشین ماسال و معاون سیاسی فعلی استاندار گیلان دیدار داشتند‌.

اما اینکه این دیدار را ملاقاتی تصادفی بدانیم اندکی غیر واقع بینانه خواهد بود به ویژه اگر با خلق و خوی سیاسی و روش مدیریتی بهمن محمدیاری آشنایی داشته باشیم‌.

حسن محمدیاری همواره صراحتا گفته که راه و روش برادر بزرگترش را ادامه خواهد داد و آن را یک پتانسیل ویژه قلمداد کرده است.

یکی از بارزترین ویژگیهای بهمن محمدیاری در گذشته، همسویی تمام و کمال مدیران با برنامه هایش بوده ، موضوعی که هیچ گاه نیز آن را پنهان نگرده است.
برادران یاری به خوبی میدانند تغییر در استانداری گیلان تا پیش از پایان دولت فعلی در حد یک طنز خواهد بود، تقریبا هیچ شخصیت سیاسی حاضر نیست در ۶ ماه مانده به پایان یک دولت پست حساسی چون استانداری را بپذیرد.

پس قرار نیست تغییر خاصی در مقطع فعلی حاصل شود اما با این حال به همین آسانی نیز نمی توان از تغییرات مدیریتی شهرستانهای حوزه انتخابیه چشم پوشی کرد.

به نظر می رسد دیدار برادران یاری با دکتر قاسم نژاد یک معنی خواهد داشت، اینکه در تغییرات مدیریتی در سطح منطقه باید نظر نماینده تالش نیز لحاظ شود؛ اگر چه ممکن است در مقطع فعلی تمامی کنترل در دست آنها نباشد.

خبرهایی در دست است که نشان میدهد فرمانداری های تالش و رضوانشهر دستخوش تغییرات گسترده ای خواهند شد، در ماسال نیز تغییرات صورت خواهد گرفت اما در سطوح مدیریتی پایین تر از فرماندار.

آنطور که پیداست در مقطع فعلی هدف اصلی برادران یاری تاثیرگذاری حداکثری در انتصابات پیش رو باشد، به نحوی که در مرحله نخست بخشی از نیروهای نزدیک به خود را وارد چرخه مدیریتی سه شهرستان تالش، رضوانشهر و ماسال نمایند.
در این بین محود قاسم نژاد می تواند همچون پلی برای تحقق این برنامه آنها باشد، به ویژه آنکه خود معاون سیاسی نیز از این پس برای بقای خود به حمایت نماینده تالش نیاز خواهد داشت و این تعامل می تواند، تعاملی دو طرفه باشد.

اما از این موضوع که بگذریم یکی از موارد جالب در این دیدار، حضور باقر کاظمی شهردار پیشین ماسال و نزدیکترین چهره حال حاضر به بهمن محمدیاری بوده است، همه طرفدران یاری انتظار آن را می کشند که این چهره بار دیگر در عرصه مدیریتی ظاهر شود.
خیلی ها از او به عنوان فرماندار آتی، بخشدار و یا معاون فرماندار یاد می کنند، به نظر می رسد خود برادران یاری نیز بر این موضوع نظر مثبت دارند.

اما به نظر می رسد آنها سد محکمی چون وزارت کشور را پیش رو دارند که در مقطع فعلی مقررات سختی را برای ورود افراد خارج از وزارتخانه در نظر گرفته است.

البته در گذشته و در دولت فعلی شاهد استثناهایی در ورود افراد خارج از وزارتخانه در پستهای سیاسی بوده ایم، مانی زرشکی، سارنگ حسن پور و تعدادی دیگر از جوانان فاقد ردیف استخدامی طی سالهای گذشته در پستهای سیاسی گیلان قرار داده شدند، اما آیا چنین اتفاقی برای باقر کاظمی نیز رخ خواهد داد؟

پاسخ این سوال را تنها گذر زمان مشخص خواهد کرد اما اگر چنین اتفاقی به هر دلیلی امکان نداشته باشد تدارک برای بازگشت باقر کاظمی به شهرداری ماسال در حال شکل گیری است؛ موضوعی که به جزییات آن در آینده خواهیم پرداخت.

 

  • نویسنده : میلاد علیزاده