نگاهی به افتتاح نمایشی خانه احزاب استان گیلان در آستانه انتخابات!
نگاهی به افتتاح نمایشی خانه احزاب استان گیلان در آستانه انتخابات!

مطابق دوره های گذشته همزمان با فرا رسیدن ایام انتخابات فعالیتهای احزاب خاموش دوباره آغاز خواهد شد!

برخی احزاب گیلان صرفا در ایام انتخابات شکفته می شوند و در زمانهای خارج از آن تقریبا هیچ گونه اثری از آنها در تحولات سیاسی اجتماعی دیده نمی شود؛ حالا نیز خانه احزاب استان گیلان درست یک ماه مانده به انتخابات افتتاح شده است!

به گزارش کادوس ظهر امروز ساختمان خانه احزاب استان گیلان با حضور استاندار گیلان، معاون سیاسی، امنیتی استاندار و فرماندار شهرستان رشت به بهره برداری رسید.

این مراسم با حضور نمایندگان احزاب استان گیلان از طیف های مختلف سیاسی، ارسلان زارع استاندار گیلان ، محمود قاسم نژاد معاون سیاسی امنیتی استاندار و طاهرنژاد عضو هیئت مدیره خانه احزاب کشور برگزار شد.

گفته می شود: تامین و تجهیز ساختمان خانه احزاب استان گیلان با دستور استاندار گیلان و با پی گیری میرشمس مومنی زاده فرماندار رشت و همکاری شهرداری رشت انجام شده است.

این اتفاق هرچند در آستانه انتخابات را باید اتفاقی مثبت تلقی کرد، اما نمی توان شائبه نمایشی بودن چنین اقداماتی را نادیده گرفت!

اینکه چرا احزاب گیلان صرفا در ایام انتخابات شکفته می شوند و در زمانهای خارج از آن تقریبا هیچ گونه اثری از آنها در تحولات سیاسی اجتماعی دیده نمی شود سوالی است که در بین بسیاری از فعالان سیاسی وجود دارد.

اینکه اصولا احزابی از این دست به دنبال چه چیزی هستند؟ چرا ماهیت اقدامات آنها شفاف نبوده و برنامه های آنان هیچ گاه اعلام نشده است!؟

هنوز هم که هنوز است کسی نمی داند اصولا وجود احزاب نصف و نیمه با نفراتی بسیار اندک که حتی برخی از آنها صرفا در ایام انتخابات و یک شبه تاسیس می شوند چه تاثیر مثبتی در جامعه خواهند گذاشت؟

گزارشات دقیقی به دست ما رسیده که حتی یکی از این احزاب جمعیتی کمتر از 10 نفر را در خود می بیند، اما همان حزب در هنگام انتخابات نام افراد را در لیست قرار می دهد!

این از شرایط اولیه هر حزبی است که اگر لیستی را به مردم معرفی می کند پس از پیروزی در مقابل اقدامات آن افراد پاسخ بخواهد و به رای دهندگان پاسخگو باشد اما چنین چیزی اساسا در احزاب کشور ما وجود نداشته است.

با این شرایط؛ تشکیل احزابی از این دست چه چیزی می تواند باشد!؟

شاید افتتاح خانه احزاب گیلان باید شروعی باشد برای تجدید نظر در فعالیتهای مبهم احزاب گیلان، اینکه احزابی محدود تر، با کیفیت بیشتر، شفاف و پاسخگو را در این استان سیاسی شاهد باشیم.