مراسم معارفه شهردار ماسال برگزار شد
مراسم معارفه شهردار ماسال برگزار شد

صبح امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، مراسم معارفه رامین علیزاده به عنوان شهردار ماسال برگزار شد.

صبح امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، مراسم معارفه رامین علیزاده به عنوان شهردار ماسال برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر حسن محمدیاری گفت: علی رغم بحث های دیگر و با اهمیتی که با آن رو به رو بوده، به واسطه پر اهمیت بودن این اتفاق، به این مراسم آمده است.
او می گوید: در بحث خدمات رسانی و خدمات شهری می بایست بین اعضای شورای شهر و شهردار تعامل وجود داشته باشد؛ در سالهای گذشته به واسطه اختلافاتی که وجود داشته تنها مردم و شهرستان آسیب دیده اند.

سرو سامان دادن بام سبز اولویت شهرستان و مطالبه طولانی مدت مردم است و اگر قرار است ساخت و سازی در این قسمت صورت گیرد، قانونی باشد تا در آینده تبعات اجتماعی و اقتصادی در بر نداشته باشد.
او همچنین بحث به سرانجام رساندن بحث جاده کمربندی ورودی شهرستان ماسال را از اولویتهای دیگر عنوان کرد.
ماسال امروز در بحث توریستی شناخته شده و سرآمد شهرهای اطراف بوده و اگر بخواهیم از این پتانسیل استفاده کنیم می بایست مبلمان شهری خود را تعویض کنیم.
زینبده نیست در بحث ورودی ماسال با چنین وضعیتی رو به رو باشیم.
در بحث مشاغل سیار هم اوضاع به همین گونه است، زیبنده نیست هر کدام از این عزیزان در گوشه ای برای خود قرار گیرند، ما زیرساختها را برایشان تعریف نکنیم.

مهندس گیل چالانی فرماندار ماسال، نیز ضمن ابراز خوشحالی از تعیین تکلیف شهرداری ماسال پس ازگذشت 8 ماه، از مهندس علیزاده خواست تا از همین حالا نسبت به ایجاد “دلالان اداری” احتمالی در سازمانهایی مثل شهرداری هشیار باشد و دست این گونه افراد را کوتاه نماید.”
او گفت: دوران مدیریت پشت میز نشین به سر آمده است و باید برای خدمت به مردم حرکت کرد.

در ادامه امیر علی بهدادی، دادستان شهرستان ماسال از اقدامات قانون مدارانه نقی قلیزاده سرپرست شهرداری ماسال قدردانی کرد.
او در ادامه از مهندس علیزاده خواست تا بحث شفافیت را شهرداری پر رنگ و شرایط به گونه ای باشد که رسانه ها و مردم به اقداماتی همچون مزایده ها و مناقصه ها دسترسی آسان داشته باشند.

بهدادی با اشاره به مشکل بزرگ ساخت و سازهای ناهمگون در حوزه ی شهری، از شهردار جدید این شهر خواست تا پلیس ساختمان را راه اندازی نماید.
اینکه در کنار ساختمانی 3 طبقه، ساختمانی 6 طبقه ساخته شود، چه به منظر زیباشناسی شهرسازی و چه به لحاظ عدالت اجتماعی دارای بحث است.
دادستان ماسال از شهرداری و شورای شهر خواست تا در صورت مشاهد مواردی که ادعای نفوذ در شهرداری را القاء کرده را معرفی کنند تا با آنها برخورد شود.

سرهنگ مهدی پور، فرمانده سپاه شهرستان نیز ضمن اشاره به خدمات مهندس کاتوزی شهردار پیشین ماسال، از شهردار جدید ماسال خواست تا رضایت مردم را در اولویت کاری خود قرار دهد.
او همچنین نسبت به احساس مسئولیت نقی قلیزاده در زمان سرپرستی شهرداری ماسال، از او قدردانی کرد.

ابرقویی نماینده استاندار گیلان در مراسم نیز از شهردار ماسال خواست تا بجای تعریف پروژه های جدید، پروژه های نیمه تمام شهری را به پایان رساند و تنها در پروژه های گردشگری نسبت به تعریف پروژه ها اقدام نماید.
او از مهندس علیزاده خواست، با توجه به محدودیت بودجه، هزینه های عمرانی متناسب با بودجه های داخلی شهرداری باشد و نه فراتر از آن.
نماینده استاندار، پایبندی به رعایت شیوه نامه های دولت، جلب رضایت و پاسخگویی به مردم را از نکات ضروری دانست.

در بخش دیگر این مراسم، نقی قلیزاده، سرپرست 6 ماهه شهرداری ماسال ضمن اعلام کارهای انجام شده در این دوره گفت: در زمان او اجازه داده نشده حتی یک ساختمان بدون اخذ پروانه شروع به کار نماید.
او همچنین گفته، در این دوران هزینه های جاری و حقوق پرسنل بدون هر گونه تاخیری پرداخت شده اند.
قلیزاده محل تامین کلیه پروزه های عمرانی انجام شده در این دوره را از منابع داخلی شهرداری عنوان کرد.

در پایان این مراسم نیز مهندس رامین علیزاده با تشکر از اعتماد شورای فعلی، از زحمات شورای گذشته و همینطور خدمات محمد کاتوزی تقدیر کرد و گفت که از بدنه تعاون آمده و به عنوان یک تعاونگر و کسی که معتقد به خرد جممعی است، در این عرصه وار شده است.

علیزاده، ایجاد و توسعه درآمد پایدار، ایجاد فضای مناسب شهری با مشارکت مردم، احیای صنعت توریست با بهره گیری از پتانسیل طبیعی منطقه و گسترش زیرساختهای متناسب با این صنعت، ایجاد شفافیت لازم در شهرداری ، انضباط مالی، توسعه عدالت محور مناطق مخالف شهری ، پیگیری پروژه های عمرانی نیمه تمام، سالم سازی محیط زیست و گسترش سرانه فضای سبز، همفکری و هم افزایی با تمام جریانهای سیاسی و علمی شهر، تعامل با اعضای شورای شهر، بهره گیری از توانمندی سرمایه داران محلی، کمک به برنامه های فرهنگی و مذهبی با بافت فرهنگی منطقه و راه اندازی مرکز نظارت همگانی شهرداری ماسال به منظور دریافت نظرات، انتقادات و شکایات شهروندان را برنامه های اصلی خود اعلام کرد.

این مراسم همچنین حاشیه هایی همچون عدم حضور مهدی ایزدی از اعضای شورا و عدم دعوت از محمدکاتوزی شهردار پیشین ماسال را نیز داشت.

علیرضا عباسی، رئیس شورای شهر ماسال در پاسخ به این سوال که چرا شهردار پیشین ماسال در این مراسم حضور نداشته گفت: با ایشان تماس تلفنی داشته و او را دعوت کرده اما کاتوزی در پاسخ گفته: نامه ای از سوی فرمانداری برای او ارسال نشده است!