سرپرست بیمارستان رسالت ماسال چه چیزی را تحویل گرفته است!؟
سرپرست بیمارستان رسالت ماسال چه چیزی را تحویل گرفته است!؟

پس از مدتها انتظار تکلیف ریاست بیمارستان رسالت ماسال روشن شد و دکتر فرد مسعود بار دیگر به این مرکز درمانی آمد.

هفته گذشت خبر انتصاب قریب الوقوع دکتر رسول فرد مسعود به عنوان ریاست بیمارستان ماسال به گوش رسید و روز گذشته این انتصاب رسما به وقوع پیوست.
این خبر از جنبه های مختلف، خبر خوشی برای شهرستان به شمار می آید، زیرا؛ بیمارستان ماسال پس از مدتها از بلاتکلیفی خارج شده و فردی با سابقه و خوش نام که از قضا سابقه خدمت در این مرکز درمانی را داشته، مسئولیت آن را پذریفته است.

فرد مسعود به مدیریت قوی و استقلال عملکرد خود مشهور بوده، این موضوع سبب می شود که چهر های سیاسی کمتر با نحوه مدیریت او کنار آیند، با این حال به نظر می رسد هر آنچه که باشد، توانمندی او حسن محمدیاری را مجاب کرده تا دست کم در این مقطع روی این موضوع چشم پوشی و از بازگشت مجدد او استقبال نماید.

اما از این موارد که بگذریم؛ آمدن چنین شخصی به بیمارستان ماسال تا چه اندازه می تواند تاثیر گذار باشد؟

همه ما می دانیم استان گیلان به لحاظ تجهیزات بیمارستانی یکی از پایین ترین رتبه های کشوری را داراست و در ماسال این کمبود به مراتب بیشتر نیز به چشم می خورد.
همین حالا عملا بسیاری از بخشهای کلیدی بیمارستان از جمله بخش جراحی و زایمان عملا تعطیلند و بصورت همزمان خبری از آزمایشگاه و سونوگرافی نیز نیست.
این بخشها یا به لحاظ امکانت از کار افتاده اند یا آنکه مشکلاتی در زمینه نیروی انسانی پیش روی آنها قرار گرفته که باز کردن این گره ها، بسیار دشوار خواهد بود.
از این موارد نیز که بگذریم، این بیمارستان مدتهاست که متخصصان بیماریهای مختلف را در خود نمی بیند.
مجموعه مشکلات بالا و مشکلات حاشیه ای دیگری که در بیمارستان رسالت ماسال وجود دارد، کار هر مدیری را سخت خواهد کرد، فارغ از سطح توانمندی و تخصصی که او با خود به همراه آورده باشد.

حضور دکتر فرد مسعود نوید بخش یک اتفاق خوب بوده اما به نظر این اتفاق “خوب” به تنهایی “کافی” نباشد!

این بیمارستان برای جانی دوباره به یک گام اساسی و محکم نیاز خواهد داشت، گامی که بدون همت و همراهی فرماندار، ریاست علوم پزشکی گیلان و نماینده شهرستان و در راستای تامین نیازهای مالی و فراهم کردن تجهیزات مناسب بیمارستان به نظر هیچ گاه برداشته نخواهد شد… .

  • نویسنده : میلاد علیزاده