رد صلاحیت 2 نماینده گیلان از سوی شورای نگهبان تایید شد
رد صلاحیت 2 نماینده گیلان از سوی شورای نگهبان تایید شد

احمد قنبریان می گوید۱۲۱ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در گیلان رد صلاحیت شده‌اند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات مجلس در گیلان رد صلاحیت دو نماینده فعلی در گیلان را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری کادوس به نقل از تسنیم احمد قنبریان گفت:121 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در گیلان رد صلاحیت شده‌اند که اسامی دو نفر از نمایندگان فعلی استان نیز در این لیست قرار دارد.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گیلان علاوه بر این‌ها از تأیید صلاحیت 159 داوطلب انتخابات مجلس استان نیز خبر داد و عنوان کرد: صلاحیت این تعداد از کاندیداها و داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 11 حوزه انتخابیه استان گیلان احراز شده است.

قنبریان با بیان اینکه صلاحیت 124 داوطلب شرکت در انتخابات مجلس یازدهم در استان گیلان احراز نشده است تصریح کرد: طبق آمارها و گزارشات موجود علاوه بر داوطلبان رد یا احراز صلاحیت نشده در گیلان، 61 نفر از داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در این استان انصراف داده‌اند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گیلان مهم‌ترین دلایل رد صلاحیت داوطلبان در این استان را برشمرد و افزود: نخستین دلیل رد صلاحیت‌‌ها مربوط به موضوعات، مسائل و مفاسد مالی اعم از دریافت رشوه، دست‌اندازی به بیت‌المال و سایر مباحث مالی بوده است.

وی به دیگر دلایلی که در ردصلاحیت نامزدها و داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس یازدهم استان گیلان دخیل بوده اشاره کرد و اظهار داشت: مسائل اخلاقی، مهم‌ترین موضوعات در حوزه مخالفت و ضدیت با سیاست‌های نظام، عدم التزام به نظام و جمهوری اسلامی ایران به ترتیب از دیگر دلایل رد صلاحیت‌ها محسوب می‌شوند