توقف ساخت و ساز در ییلاق فتره کیله ماسال
توقف ساخت و ساز در ییلاق فتره کیله ماسال

با نامه مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان به ریاست این اداره در شهرستان ماسال از ادامه ساخت و ساز در منطقه ییلاقی ویژه فتره کیله جلوگیری بعمل آمد. این طرح عجیب که با ساخت و سازی به مساحت ۱۰۵۸ متر و در زمینی به مساحت ۴۷۷۹۷ متر مربع در ازای جمع آوری […]

با نامه مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان به ریاست این اداره در شهرستان ماسال از ادامه ساخت و ساز در منطقه ییلاقی ویژه فتره کیله جلوگیری بعمل آمد.

این طرح عجیب که با ساخت و سازی به مساحت ۱۰۵۸ متر و در زمینی به مساحت ۴۷۷۹۷ متر مربع در ازای جمع آوری زباله این مسیر و انتقال آن به مناطق پایین دستی، واگذار شده بود که با اعتراض مردم بومی منطقه مواجه شده است.

واگذاری بی سرو صدای این طرح که یکی از فاز های طرح چهارگانه واگذاری ییلاقات در سال ۹۸ است که در آن سال با واکنش منفی مردم و دستگاه قضای گیلان مواجه شد که مستندات آن به زودی در وبسایت کادوس گیلان منتشر خواهد شد.

بسیاری طرح دریافت عوارض در ازای مدیریت پسماند به صورت شفاف را طرحی منطقی برای این منطقه می دانند و به عقیده آنها دلیلی ندارد که با زخمی کردن یکی از مهمترین و بکرترین مناطق ییلاقی به دنبال این کار باشند.

این منطقه یکی از ذخیره گاه های اصلی غذایی حیوانات وحشی در فصول سرد سال به شمار می آید و ساخت و ساز و به تبع آن تعرض انسانها به این نقطه می تواند اثرات مخرب زیست محیطی بسیاری را به همره داشته باشد.

  • نویسنده : میلاد علیزاده
  • منبع خبر : کادوس