انتقاد تند اعضای شورای شهر از عملکرد و برخی سخنان شهردار رشت
انتقاد تند اعضای شورای شهر از عملکرد و برخی سخنان شهردار رشت
در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت، از نحوه عملکرد و مطرح کردن برخی از سخنان توسط شهردار رشت به‌ شدت انتقاد شد.

یکصد و یازدهمین جلسه علنی شورای رشت در ساختمان جلسات شورا برگزار شد و با حواشی زیادی همراه بود.
امیر حسین علوی در بخشهای از صحبتهای خود مدعی شد که شهردار این شهر با لحنی نامناسب به اعضای شورا توهین کرده است!

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه با حضور نمایندگان قرارگاه خاتم از پروژه‌های مهم رشت بازدید شد، افزود: در این دیدار از تقاطع غیر هم‌سطح میدان ولی‌عصر، تقاطع غیر هم‌سطح میدان نیروی دریایی، بازگشایی و احداث مسیر انتهای بلوار نبوت، احداث تونل زیرگذر خیابان امام و حل مشکلات رودخانه‌های رشت بازدید به عمل آمد.

توهین شهردار رشت به اعضای شورا

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با ابراز گلایه نسبت به برخی از سخنان شهردار رشت اظهار کرد: اخیراً شهردار رشت با لحنی نامناسب به برخی از اعضای شورا توهین کرده است.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه شاهد تکرار چنین رفتارهایی از سوی شهردار رشت هستیم، افزود: فردی با پخش این اظهارات در فضای مجازی نسبت به سکوت و عدم واکنش اعضای شورای رشت اظهار تأسف کرده است.

وی با انتقاد از نحوه انتصاب مدیران دوایر شهرداری توسط شهردار رشت گفت: شهردار رشت با رفتارهایی که از خود نشان می‌دهد گویا نقش مجری تلویزیون را برعهده دارد.

علوی با اشاره به اینکه کارگران شهرداری رشت حدود هفت ماه از حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند، بیان کرد: رانندگان استیجاری شهرداری رشت بیش از سه ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و باید دراین‌باره تصمیمی جدی گرفته شود.

برکناری مدیران شهرداری رشت با نمایش خدمات‌رسانی

عضو دیگر شورای رشت نیز با انتقاد از رفتارهای شهردار رشت اظهار کرد: باگذشت بیش از سه ماه از مدت‌زمان حضور شهردار رشت، تاکنون برنامه مشخصی در راستای افزایش درآمد شهرداری از سوی وی ارائه نشده است.

بهراد ذاکری با بیان اینکه برکناری مدیران با نمایش خدمت‌رسانی در شان شهرداری رشت نیست، افزود: شهردار حق انتصاب مدیران بر اساس تشخیص خود را دارد اما نیروهای توانمندی که دارای سال‌ها تجربه و آموزش در شهرداری رشت هستند حتی ابلاغ جدید ندارند.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از عبارات نامناسب از سوی شهردار رشت با پرسنل شهرداری از دیگر مباحث تأسف‌برانگیز است، تصریح کرد: شهردار رشت باید متوجه سخنان خود باشد؛ حاج محمدی در جلسه کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت نیز از عبارات نامناسبی در تشریح وضعیت شهرداری استفاده کرد.

ارائه اطلاعات کذب توسط شهردار رشت به مردم

ذاکری با انتقاد از ارائه اطلاعات نادرست توسط شهردار رشت به مردم بیان کرد: شهردار رشت در گفت‌وگو با صداوسیما از افزایش ظرفیت کارخانه کمپوست خبر داد که در بازدید هفته پیش کمیسیون به همراه مشاورین تخصصی این حوزه، کذب اطلاعات مطرح‌شده توسط شهردار رشت مشخص شد.

وی با تأکید بر اینکه تمامی ماشین‌آلات و دستگاه‌های واحد اعم از بخش دریافت، جداسازی و پردازش پسماند در شهرداری رشت غیرفعال است، افزود: در سوله تخمیر نیز پشته‌ها به‌صورت مخلوط شامل مقادیری پسماند تر، پلاستیک، ظروف یک‌بارمصرف، بطری‌های پلاستیکی و سایر اجزای پسماند خانگی مشاهده‌شده و به دلیل اختلاط، پشته‌های مذکور عملاً فاقد هرگونه شرایط مناسب برای تولید کود آلی بودند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اجاره محل سکونت شهردار رشت گفت: در شرایطی که امروز نیروهای رسمی، قراردادی و شرکتی شهرداری رشت به علت عدم دریافت حقوق و مزایا و حق بیمه در وضعیت ناگواری هستند شهردار رشت حدود یک میلیارد تومان به‌منظور اجاره محل سکونت خود هزینه کرده است.

یک ‌صد و یازدهمین جلسه علنی شورای رشت به علت عدم حضور برخی از اعضای شورای رشت به‌صورت غیررسمی برگزار شد.