امام جمعه شهرستان ماسال در شفاف سازی پیش قدم باشد
امام جمعه شهرستان ماسال در شفاف سازی پیش قدم باشد

صحبتهای هفته اخیر امام جمعه ماسال با واکنش مثبت مردم ماسال همراه شد.

فرقی نداشت که از کدام جناح، نگرش سیاسی و یا جریانی باشید، سخنان شفاف امام جمعه ماسال در هتفه اخیر به دل همه نشست.
بدون شک این صحبتها یکی از بهترین خطبه های چند سال اخیر مساجد به شمار می آید.
انتقادی بی پرده و فرا جناحی که درد دل و حرف مشترک بسیاری از مردم جامعه بوده و اشاره به شعارهای اولیه شکل گیری انقلاب، حمایت از مستضعفین و انتقاد در خصوص در اختیار گرفتن امکانات خاص توسط برخی مسئولین شاکله اصلی این خطبه ها بود.

حجت الاسلام موسوی به نکته کلیدی اشاره داشت و آن شفافیت در دریافتها، املاک مسئولان و دست اندکاران نظام  بود.

بسالهاس سوالات بسیاری در دل مردم خطور می کند؛ سوالاتی که هیچ گاه جوابی البته برای آنها پپیدا نشد؟

اینکه چطور آقای حداد عادل ملک چندصد میلیاردی را برای دایر کردن مدارس غیر انتفاعی در اختیار می گیرد، یا آقای خاتمی، احمدینژاد و … دفترشان در بهترین نقاط کشور است؟ اینکه چرا هیچ مسئولی در نیمه پایین شهر تهران سکونت ندارد؟ آیا تمام آنها از ابتدا جز بالای شهر نشینان بوده اند؟
اینکه چرا استانداران و فرمانداران باید با خودروهای شاسی بلند تردد کنند و مردم جگر گوشه هایشان را با تاکسی هایی که باید دست کم 30 سال پیش از دایره تولید خارج می شدند و حالا با کپسول ال پی جی مجهز هستند تا دانشگاه و مدرسه بفرستند!؟
گرفتن تسهیلات کم بهره، خودروی اقساطی دنا و … نمایندگان رانت محسوب می شود همانگونه که گرفتن خودروی سراتو نمایندگان در دور گذشته نیز یک نوع رانت محسوب می شود.
باید کوشید دادن چنین رانتهایی به افراد تبدیل به یک موضوع عادی ادامه دار نشود، اگر چه تا امروز متاسفانه چنین بوده، اما پس از این نباشد.

حرکات بزرگ و تاثیرگذار گاهی از مناطق کوچک آغاز می شوند، امام جمعه ماسال می تواند با انتشار فیش حقوقی، لیست املاک و دارایی ها و … خود، در زمینه شفافیت پیشگام باشد و این مطالبه را به یک جریان کشوری تبدیل نماید.

مقاومت در مقابل تحریم یک طرفه نمی شود، اینکه فرزند نماینده مجلس با یک مدرک فکستنی یک شبه مدیر شود و فرزند نخبه این سرزمین با رتبه 100 کنکور از بیکاری افسرده چندان برازنده کشور نیست.
اگر بنا به مقاومت است ابتدا باید تکلیف این دسته از افراد مشخص شود و انتظار می رود حجت الاسلام موسوی خطبه هایی از این دست را به صورت دنباله دار پیش ببرد و سوالاتی که سالهاس در گلوی مردم انباشت شده را پاسخ بگیرد.

از ابهامات در خصوص املاک حداد عادل گرفته تا پیگیری شفافیت در خصوص میزان حقوق مدیران و برقراری عدالت اجتماعی؛ این موضوع می تواند آغازگر یک راه باشد…