آیا سید کاظم دلخوش از مجلس کنار گذاشته خواهد شد!؟
آیا سید کاظم دلخوش از مجلس کنار گذاشته خواهد شد!؟

تایید اعتبارنامه سید کاظم دلخوش به اتهام و اعتراض نمایندگان به زمین خواری و سوء استفاده مالی او به تعویق افتاد.

روز گذشته اعتبار نامه نماینده صومعه سرا به دلیل ادعای نمایندگان دیگر در خصوص زمین خواری و سوء استفاده ملی، در مجلس تایید نشد.

اما این اتهامات آیا می تواند به خروج سید کاظم دلخوش از مجلس بی انجامد؟
تایید اعتبارنامه نماینده صومعه سرا با ادعای زمین‌خواری و سوء استفاده مالی و همچنین رانت و کسب منافع اقتصادی و اعمال نفوذ شبکه‌ای در دستگاه‌های دولتی مورد اعتراض قرار گرفته است.
در نامه اعتراض نجابت و زاکانی به اعتبارنامه محمد کاظم دلخوش هم تصریح شده که دلیل اعتراض آنها سوء‌استفاده مالی و زمین‌خواری منتسب به وی است.

روح الله نجابت در پاسخ درباره این اقدام تأکید کرد که مستندات و دلایل اعتراض به اعتبارنامه دلخوش و تاجگردون مجلس یازدهم و نماینده مجلس دهم به شعبه رسیدگی کننده ارائه شده است و کاملاً گویاست.

در همین راستا طی روزهای گذشته بار دیگر ماجرای واگذاری امیتاز بیمه به فرزند سید کاظم دلخوش نیز در جراید محلی دوباره منتشر شده است.

کانال گیلان پرس  نوشته: در حالی که اخذ نمایندگی بیمه  دولتی ایران برای کارکنان دولت بر اساس قانون تخلع است سیده حمیده دلخوش اباتری، علی‌رغم اینکه کارمند دولت (آموزش و پرورش) است توانسته نمایندگی بیمه دولتی ایران را کسب کند!

گفتنی است در ماده ٩ آیین نامه شماره ٧۵ مصوب ۱٣٩۱/۶/۶ شورای عالی بیمه تصریح شده است: “نماینده حقیقی و مدیر عامل، اعضای هیئت مدیره، مسئول شعبه و سهامداران نمایندگی حقوقی نمی‌توانند در وزارتخانه‌ها و کلیه دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌نمایند شاغل (اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی و ساعتی) باشند یا به عنوان نماینده شرکت بیمه دیگر یا کارگزار بیمه فعالیت کنند. علاوه بر این، اشخاص مذکور نمی‌توانند در سایر نمایندگی‌های حقوقی یا کارگزاری‌های حقوقی بیمه شاغل بوده و یا سمت و سهم داشته باشند.

اما این اتهامات تا چه اندازه می تواند جدی باشد؟
ماجرای اعتراض به اعتبارنامه ها موضوع تازه ای نیست و در روزهای نخست آغاز به کار مجلس چنین مواردی مشاهده می شود. معمولا چنین موضوعاتی به صورت جدی بررسی نمی شوند و چنین مواردی صرفا جنبه های رسانه ای به همراه خواهند داشت.

احتمالا سید کاظم دلخوش طی روزهای آینده اعتبارنامه خود را دریافت خواهد کرد و بار دیگر این موضوعات به فراموشی سپرده خواهند شد.