سررسید اقساط وام‌ های قرض‌الحسنه ۳ ماه عقب افتاد
سررسید اقساط وام‌ های قرض‌الحسنه ۳ ماه عقب افتاد

با موافت سیستم بانکی کلیه اقساط قرض الحسنه بانکی ۳ ماه به تعویق خواهند افتاد.

رئیس کل بانک مرکزی ایران از به تعویق افتادن سررسید اقساط وام‌ های قرض‌الحسنه به مدت ۳ ماه خبر داد.

عبدالناصر همتی  گفت: شورای پول و اعتبار مصوب کرد که اقساط تسهیلات صاحبان کسب و کار و نیز اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه کلیه اشخاص، طی ماههای اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ بدون وضع هرگونه جریمه یاکارمزد به زمان انتهای اقساط آنها منتقل بشود.

همتی رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود درباره مصوبات جلسه امروز شورای پول و اعتبار در مورد حمایت از کسب و کارها در پی شیوع ویروس کرونا نوشت: در جلسه عصر امروز شورای پول و اعتبار تصمیمات مهمی برای حمایت از صاحبان کسب و کارها خصوصا فعالیت ها و حرف خرد که به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا دچار مشکلات مالی شده اند و مصادیق آن توسط دولت تعیین می شود ( نظیر: هتلها، رستوران ها، بخشی از حمل و نقل و …) اتخاذ کرد. به این صورت که اقساط تسهیلات قرض الحسنه کلیه اشخاص طی ماه های اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ بدون وضع هرگونه جریمه یا کارمزد به زمان انتهای اقساط آنها منتقل بشود.
او ادامه داد: : تمامی بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی موظف هستند بر اساس مصادیق اعلامی دولت و درخواست مشتری، مساعدت لازم را به عمل آورند.بالطبع بانک مرکزی نیز در کنار مدیران بانکها خواهد بود و در صورت نیاز به حمایت مالی، پشتیبانی لازم را از آنها به عمل خواهد آورد. به امید خلاصی هرچه زودتر ملت بزرگ ایران از این ویروس و عادی شدن فعالیت های اقتصادی کشور.

این در شرایطی است که با توجه به شرایط کشور، فضای کسب و کار به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و مردم با دشواریهای فراوانی روبه رو شده اند، حالا این تصمیم می تواند بخشی از زخمهای آنها را التیام بخشد.