جنجالها بر سر رد صلاحیت نمایندگان مجلس بالا گرفت!
جنجالها بر سر رد صلاحیت نمایندگان مجلس بالا گرفت!

نماینده مردم تهران می گوید خواستار محاکمه سخنگوی شورای نگهبان و ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی در دادگاه صالح شد!

نماینده مردم تهران می گوید سخنگوی شورای نگهبان ادعا می کند 90 نفر از نمایندگان فعلی به دلیل مشکل مالی رد صلاحیت شده اند آن 90 نفر و سخنگوی شورای نگهبان در دادگاه صالح محاکمه شوند!

او میزان ردصلاحیت‌ها را شوک‌آور توصیف کرد و گفت: «اگر مجلس در راس امور نباشد بهتر است یک مجلس مشورتی ایجاد شود تا کشور را اداره کنیم و اعضای آن هم انقلابی باشند. یک سوم از نمایندگان این مجلس رد صلاحیت شدند و ۴۰ نفر هم ثبت نام نکردند.
برخی می‌گویند ما که دیدیم کاره‌ای نیستیم ثبت نام نکردیم. به شورای نگهبان تبریک می‌گویم؛ گویا فتح الفتوحی رخ داده است. سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید بیش از ۹۰ نفر مشکل مالی داشتند؛ دادگاه صالحی تشکیل شود که این ۹۰ نفر با سخنگوی شورای نگهبان با هم محاکمه شوند.»

عبدالرضا هاشم‌زایی گفت: هنگامی که قانون اساسی را می‌نوشتند در مجلس نشسته بودم بحث بر سر این بود که نظارت را به چه نهادی بدهیم؛ اعضای شورای نگهبان این موضوع را مطالعه کند که چرا نظارت را به آن‌ها دادیم. به خاطر این که احساس کردیم ۶ فقیه عادل در آن جا حضور دارند. این برای این بود که دولت‌ها نتوانند نماینده به مجلس بفرستند. امیدوارم همین امروز شورای نگهبان همه را بازگرداند.»

هاشم زایی  خطاب به سخنگوی شورای نگهبان انتقاد کرد: «آقای کدخدائی بین افرادی که رد صلاحیت شدند برادر سه شهید هستند آیا به شهدا احترام نمی‌گذاریم؟  این‌ها در جبهه خون دادند. از شورای نگهبان می‌خواهم فقها و حقوقدانان هزینه‌هایی را که برای انقلاب دادند لیست کنند. گرفتاری مردم را با این مسائل دو چندان نکنیم.»

او هم‌چنین در بخش دیگری از نطق خود گفت: «سانحه هواپیمای اوکراینی اتفاقی بود که در زمان جنگ در برخی مناطق ممکن است رخ دهد و علت برخی اعتراضات از سوی مردم و خانواده‌ها این است که دیر این موضوع اطلاع رسانی شد. لازم است گروهی حقیقت‌یاب مسئله را روشن کند تا اعتماد عمومی بازگردد.»

او گفت: «حاج قاسم سلیمانی یک نماد ملی و یک قهرمان بود مردم نشان دادند که این موضوع فراجناحی است ای کاش حوادث اخیر رخ نمی‌داد و ما از این موضوع در زمان انتخابات به عنوان وحدت استفاده می‌کردیم ولی متاسفانه شوک عظیمی وارد شد.»

  • منبع خبر : ایسنا