دریافت وجوه برای ورود به سواحل و مکان های گردشگری غیرقانونی است
دریافت وجوه برای ورود به سواحل و مکان های گردشگری غیرقانونی است

رئیس کل دادگستری استان گیلان هر گونه تغییر کاربری زمین های کشاورزی در مناطق گردشگری به پارکینگ و امثال آن را غیرقانونی و تخلفی آشکار دانست.

رئیس شورای قضایی استان گیلان بار دیگر بر ممنوعیت دریافت وجه به جهت ورود به اماکن گرشگری تاکید کرد و از دادستان ها خواست بر این موضوع نظارت داشته باشند.

به گزارش کادوس، حجت‌الاسلام خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان با تاکید بر لزوم نظارت دادستان‌ها بر حقوق عامه و ضمن اشاره به نارضایتی مردم از اخذ وجه برای ورود به تفرجگاه‌ها، گفت: همه مردم برای برخورداری از مواهب طبیعی و انفال یکسان هستند و نباید برای بهره‌مندی از آن وجهی بپردازند.

این مقام ارشد قضایی اخذ وجوه را صرفا در قبال ارائه خدمات و تسهیلات رفاهی به مردم جایز دانست و اذعان داشت: دریافت وجوه برای ورود به سواحل و مکان‌های گردشگری غیرقانونی است و با دستور قضایی با آن برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه دادستان به عنوان مدعی العموم حافظ منافع ملی و انفال بوده و باید بر آن نظارت نماید، افزود: دادستان‌ها در حوزه‌های قضایی خود، باید در این خصوص به طور مستقیم نظارت نموده و با متخلفان برخورد نمایند.

خلیلی، تغییر کاربری زمین های کشاورزی در مناطق گردشگری به پارکینگ و امثال آن را غیرقانونی و تخلفی آشکار دانست و گفت: احداث پارکینگ در جهت رفاه گردشگران گرچه امری لازم و ضروری بوده اما باید در چارچوب موازین قانونی و با کسب مجوزهای لازم صورت گیرد.

  • منبع خبر : گیل خبر