قیمت هر متر آپاراتمان در گلسار رشت به 30 میلیون تومان رسیده است!
قیمت هر متر آپاراتمان در گلسار رشت به 30 میلیون تومان رسیده است!

قیمت آپارتمان در رشت به صورت لحظه ای افزایش می یابد و هیچ کنترلی بر این اوضاع نابسامان وجود ندارد.

قیمت هر متر آپاراتمان در گلسار رشت به بیش از 30 میلیون تومان رسیده و قیمت سایر نقاط رشت نیز دست کمی از این منطقه ندارد.

در شرایطی که بسیاری از مردم گیلان با افزایش قیمت اجاره و رهن برای تهیه منازل مسکونی با بحران رو به رو شده اند، بازار افزایش قیمت آپارتمان در این استان حسابی داغ است.

به گزارش کادوس، هم اکنون هر متر از سازه های نوساز مناطق مختلف گلسار رشت چیزی بین 18 تا 30 میلیون تومان قیمت گذاری شده اند.

این قیمت ها تقریبا با قیمت هر متر آپارتمان قدیمی ساز در بهترین نقاط تهران همچون فرمانیه و اندرزگو، پاسداران و … برابری می کند.

در سایر مناطق رشت نیز اوضاع چندان متفاوت نیست وخرید مسکن اگر برای بسیاری از مردم در سالهای گذشته یک آرزو بود، اکنون تقریبا محال شده است.

برای مثال هم اکنون قیمت هر متر آپارتمان نوساز، در منطقه لاکانی بین 12 تا 18 میلیون، منطقه سام بین 8 تا 10 میلیون، نیروی دریایی 4 تا 6 میلیون، رشتیان 8 تا 15 میلیون، سعدی 10 تا 15 میلیون، یخسازی 6 تا 8 میلیون، حمیدیان 4 تا 5 میلیون، پارک شهر 9 تا 12 میلیون تومان متغیر است.

این ارقام نجومی هیچ گونه تناسبی با دخل و خرج قشر متوسط و رو به پایین جامعه نداردو بسیاری از این املاک به جهت حفظ ارزش پول و سرمایه گذاری توسط افراد با تمکن مالی بالاتر خریداری می شوند و این خریدها هر روز نیز به قیمت آنها می افزاید.

اخیرا مجلس طرحی را تصویب کرده که بر اساس آن به آپارتمانهای خالی مالیات تعلق می گیرد، طرحی که برخی منتقدان می گویند در آن تنها درآمد دولت افزایش خواهد یافت و مالکان آپارتمان در نهایت هزینه مالیات را بر قیمت رهن و یا اجاره مستاجران خواهند افزود.

هر آنچه که باشد، بحث تهیه مسکن برای بسیاری از مردم به مساله ای اساسی و مرحله ای خطرناک رسیده و مدیران ارشد کشور می بایست هرچه سریعتر به این بازار بی در و پیکری که برای مسکن ایجاد شده پایان دهند.