رشت در پرخطر ترین وضعیت سلامت صد سال اخیر قرار دارد
رشت در پرخطر ترین وضعیت سلامت صد سال اخیر قرار دارد

عضو شورای شهر رشت: استاندار گیلان از اختیارات قانونی خود استفاده کرده و از بروز فاجعه انسانی در این استان جلوگیری نماید.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی رشت می گوید شیوع کرونا، شهر رشت را در پرخطرترین وضعیت سلامت صدسال اخیر و از زمان بروز وبا قرار داده است!

دکتر بهراد ذاکری پزشک و عضو شورای شهر در نامه ای هشدار آمیز به استاندار گیلان از او خواسته هر چه سریعتر از اختیارات قانونی خود استفاده کرده و دستور قرنطینه را صادر نماید.
او  در این نامه نسبت به عملکرد مدیران استان گیلان در حوزه مدیریت بحران ویروس کرونا انتقاد کرده و گفته آنها تاکنون نتوانسته اند در رابطه با کنترل و منقطع نمودن حلقه های شیوع  ویروس عملکرد موفقی داشته باشند.
این پزشک در ادامه وضعیت استان را خطرناک دانسته و  به مسئولان هشدار داده که امروز گیلان به عنوان یکی از متراکمترین استانهای کشور در کنار رطوبت بالا به اولین مرکز شیوع و ابتلا به کرونا ویروس در کشور تبدیل شده که متعاقبا این استان را در پرخطرترین وضعیت سلامت خود در صد سال اخیر و از زمان بروز وبا قرار داده است.

او همچنین یادآر شده که بارها به عنوان رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی رشت و چه به عنوان یک پزشک مواردی را به مسئولینن مربوطه یادآور شده اما یا آنها اصلا اجرا نشده و یا آنکه به صورت اصولی انجام نشده اند!

این عضو شورای شهر تاکید کرده در صورت عدم تصمیم گیری قاطع حتی تا سطح برقراری قرنطینه نظامی در شهر، به طور جدی با فاجعه ای عمیق و غیر قابل باور روبرو خواهیم بود.
او در پایان این نامه از استاندار خواسته با توجه به اختیارات قانونی گه دارد با از بروز فاجعه انسانی جلوگیری نماید.