تردد در گردنه‌ حیران آستارا با زنجیر چرخ میسر است
تردد در گردنه‌ حیران آستارا با زنجیر چرخ میسر است

گفته می شود دریای خزر در محدوده شهر آستارا مواج بوده و ارتفاع موج در برخی مناطق ساحلی به حدود یک متر می رسد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای آستارا گفت: ارتفاع برف در مناطق کوهستانی به ۳۰ سانتی‌متر رسیده اما مسیرهای ارتباطی این شهرستان با تلاش راهداران باز است و تردد در گرنه‌ حیران به زنجیر چرخ نیاز دارد.

بر همین اساس گفته می شود دریای خزر در محدوده شهر آستارا مواج بوده و ارتفاع موج در برخی مناطق ساحلی به حدود یک متر می رسد.

رمضان دانش روز پنجشنبه اظهار داشت: راهداران با امکانات و تجهیزات لازم در حال نمک پاشی و برف روبی مسیرهای برف گیر آستارا هستند و با توجه به یخبندان گردنه حیران، خودروها به زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی مجهز باشند.

رئیس اداره هواشناسی آستارا نیز دمای هوا را هفت درجه، رطوبت آن را ۸۷ درصد و مقدار بارندگی در شبانه روز گذشته را ۲۲ میلیمتر اعلام و برای ۲۴ ساعت آینده، آسمانی ابری با بارش پراکنده باران و برف پیش بینی کرد.

فردین فرتوت نیا ادامه داد: دریای خزر در محدوده شهر آستارا مواج است و ارتفاع موج در برخی مناطق ساحلی به حدود یک متر می رسد.

گردنه حیران از مسیرهای ارتباطی استان های گیلان و اردبیل، همواره از حجم بالای تردد برخوردار است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و دارای ۲۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی و ۱۵ کیلومتر بزرگراه است.

 

 

  • منبع خبر : ایرنا