احداث کارخانه دخانیات در شهرک صنعتی ماسال تا چه اندازه جدی است!؟
احداث کارخانه دخانیات در شهرک صنعتی ماسال تا چه اندازه جدی است!؟

گفته می شود احداث کارخانه تولید دخانیات در شهرک صنعتی ماسال در دست پیگیری نماینده تالش قرار گرفته است.

اختصاصی کادوس/ گفته می شود احداث کارخانه تولید دخانیات در شهرک صنعتی ماسال در دست پیگیری نماینده تالش قرار گرفته است.

این خبر تا کنون از سوی نماینده تالش رسما اعلام نشده اما با این حال گفته می شود در جلسه بررسی مشکلات پیش روی شهرک صنعتی ماسال احداث کارخانه ای همچون تولید دخانیات در دستور پیگیری قرار گرفته است.

شهرک صنعتی 20 هکتاری ماسال با امید و آرزوهای بسیاری در زمان نمایندگی عسگر اسلام دوست بنا نهاده شد اما طی این این سالها این شهرک نه تنها اشتغالی ایجاد نکرده بلکه یکی از بهترین نقاط گردشگری منطقه را نیز به عرصه نابودی کشانده است.

شهرک صنعتی ماسال

شهرک صنعتی ماسال با مساحت 20 هکتاری در یکی از مناطق سرسبز شهرستان ماسال قرار گرفته است.

آنطور که در جلسه سال 97 عنوان شد، تعداد اشتغال روی کاغذ این شهرک بیست هکتاری کمتر از 30 نفر است، تعدادی که بسیاری به صحت همان نیز اطمینان ندارند.

اما شاید احداث کارخانه زیرمجموعه دخانیات پس از مدتها تیره روزیهایی که شهرک صنعتی ماسال با آن رو به رو بوده را روشنایی اندک بخشد و کمی اوضاع آن بهتر از گذشته شود.

شرکت دخانیات گیلان بزرگترین کارخانه تولید دخانیات فعال در خاور میانه است و یکی از سود آورترین های صنعت و البته اشتغالزاترین های آن به شمار می آید.

احداث چنین مجموعه ای در شهرک صنعتی در صورت وقوع می تواند موجب اشتغال بسیاری از جوانان منطقه شود، موضوعی که باید دید تا چه اندازه عملیاتی و اجرایی خواهد شد.
البته بر سر احداث چنین کارخانه هایی موانع زیادی نیز وجود دارد که مهمترین آن بحث های زیست محیطی خواهد بود.

این ماجرا اگر چه چندی پیش نیز مطرح شده بود اما دیدار اخیر حسن محمدیاری و فریبرز سعیدی کیا مدیعامل شهرکهای صنعتی گیلان به گمانه زنی های بیشتری دامن زد.