خیانت در قبال اعتماد و نجابت مردم سراوان پذیرفتنی نیست!
خیانت در قبال اعتماد و نجابت مردم سراوان پذیرفتنی نیست!

فرماندار رشت می گوید به خاطر عملکرد غلط گذشته، مشکلات عدیده زیست محیطی برای مردم ایجاد شد که منجر به اعتراض بحق مردم منطقه گردید.

فرماندار رشت می گوید خیانت در قبال اعتماد مجدد و نجابت مردم سراوان در خصوص اجرای پروژه ساماندهی سایت تخلیه زباله سراوان در موعد مقرر به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
به گزارش کادوس  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر میرشمس مومنی زاده در جلسه پیگیری اجرای تعهدات ساماندهی سایت تخلیه زباله  سراوان بخش سنگر که صبح امروز در مکان سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد با تاکید بر لزوم به کارگیری اصول صحیح و منطقی در اجرای پروژه ساماندهی این سایت، اظهار داشت: نخستین اشتباه در پروژه سراوان این بود که انباشت زباله در این سایت به صورت غیر اصولی و غیر بهداشتی انجام شد و از همین رو مشکلات عدیده ای برای مردم منطقه، شهرستان و استان به وجود آمد.
وی با اشاره به لزوم سم پاشی و شن ریزی سایت تخلیه زباله به طور دقیق  و اصولی در راستای پیشگیری از بروز مشکلات بهداشتی  برای مردم، افزود: به خاطر عملکرد غلط گذشته، مشکلات عدیده زیست محیطی برای مردم ایجاد شد که منجر به اعتراض بحق مردم منطقه گردید.
فرماندار شهرستان رشت، وعده راه اندازی دستگاه زباله سوز در مدت 2 سال را اشتباه مسئولان وقت دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه حجم این عملیات بسیار وسیع بوده و تخصیص اعتبار فراوانی را می طلبید،  قول انجام آن ظرف مدت دو سال امری غیرکارشناسی، محال و ناشدنی بود.
مقام عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به اقدامات بجا و سنجیده از سوی مسئولان اجرایی، امنیتی و اطلاعاتی در چالش اجتماعی که در خصوص زباله سراوان ایجاد شد، افزود: رفتار نجیبانه و صبوری مردم منطقه و اعتماد آنان به مسئولین در جهت رفع مشکل و عملکرد مثبت نیروهای اجرایی و انتظامی در این مبحث، بسیار قابل تقدیر است.
دکتر مومنی زاده ادامه داد: در این موضوع هم مسئولین خوب عمل کردند و هم مردم منطقه نجابت به خرج دادند که دوباره پس از بدقولی های قبلی، حرف ما را پذیرفتند، از همین رو  باید در این خصوص از مردم خوب سراوان و روستاهای اطراف، شوراها، دهیاران و معتمدین به خاطر همکاری و اعتماد مجدد به مسئولان، تشکر نمایم.
وی با بیان اینکه خیانت در قبال اعتماد مجدد مردم، نه شرعاً و نه قانوناً و نه وجداناً به هیچ وجه پذیرفته نیست، افزود: تشکر زبانی صرف از مردم کافی نیست و مشکلی از مردم را حل نمی کند و باید با عمل به وعده های خود از این مردم قدردانی نماییم.
فرماندار رشت افزود: یک سری موانع اجرایی در روند انجام پروژه وجود دارد که برای هر کدام از آنها باید با استفاده از  راهکار قانونی مرتبط، موانع و مشکلات رفع شود.
دکتر مومنی زاده با بیان اینکه نصب دستگاه زباله سوز که به مردم قول داده شده بود، به صورت فازبندی در حال انجام است، تاکید کرد: این پروژه باید در زمان مقرر و با شتاب بیشتر  به پایان برسد در غیر این صورت مسئولین امر باید خودشان پاسخگو باشند چرا که دیگر مردم تعلل در اجرای این پروژه را نخواهند پذیرفت. نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه در نزد افکار عمومی استان و حتی کشور، افزود:  به صراحت می گویم شهرداری، پیمانکاران و دستگاه های اجرایی ذیربط باید باید در موعد مقرر به وعده های خود عمل کنند، در غیر این صورت باید پاسخگوی دستگاه حاکمیتی و قضائی باشند.
وی با برشمردن  برخی مشکلات و موانع پیش روی اجرای  این پروژه، گفت: برای هماهنگی و رفع موانع حتی اگر لازم باشد هر روز جلسه داشته باشیم مشکلی نیست و همه متولیان و مسئولین اجرای پروژه باید اجرای آن را به عنوان اولین اولویت دستگاه خود بدانند.

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم پیگیری جدی مصوبات جلسه از سوی دستگاه های ذیربط، اظهار داشت: جلسه بعدی پیگیری مصوبات و جمع بندی اقدامات به عمل آمده در محل سایت سراوان برگزار می شود تا از نزدیک شاهد عملکرد دستگاه های مسئول باشیم‌.