سالانه بیش از ۹۰۰ تن توت ‌فرنگی گلخانه‌ای در گیلان تولید می‌شود
سالانه بیش از ۹۰۰ تن توت ‌فرنگی گلخانه‌ای در گیلان تولید می‌شود
به گزارش کادوس نیوز، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید بیش از 900 تن توت‌فرنگی گلخانه‌ای در گیلان خبر داد.

منوچهر پارسافر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان به لحاظ تولید محصولات گلخانه‌ای در جایگاه ششم کشور قرار دارد، اظهار کرد: بزرگ‌ترین مزیت تولید محصول در محیط‌های گلخانه‌ای مصرف بهینه آب، با استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری و کنترل تبخیر آب است.

وی با اشاره به اینکه مقدار مصرف آب برای پرورش گیاهان در فضای روباز ۱۰ تا ۱۲ برابر فضای گلخانه‌ای است، گفت: افزایش تولید و ضریب امنیت غذایی در تولید گلخانه‌ای مزیت فراوانی دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کنترل و پیشگیری بسیاری از آفت‌ها و بیماری‌های گیاهی فضای باز در شرایط محیطی مطلوب با استفاده از سامانه‌های سرمایشی و گرمایشی در فضای گلخانه‌ای خبر داد و تصریح کرد: از طرفی حذف سموم شیمیایی از گردونه تولید را به دنبال دارد که نتیجه آن تولید محصول سالم‌تر و حذف هزینه‌ها برای مقابله شیمیایی و بیولوژیک است.

پارسافر با اشاره به افزایش تولید توت‌فرنگی گلخانه‌ای افزود: ازآنجاکه برخی از محصولات مثل توت‌فرنگی قابلیت تولید در هر چهارفصل سال را در محیط‌های بسته گلخانه‌ای دارد، مقدار تولید در یک واحد سطح به نسبت فضای باز تا چهار برابر افزایش می‌یابد.

  • نویسنده : مصطفی راضی
  • منبع خبر : فارس