طرح تراموای رشت در انتظار تصویب شورای عالی ترافیک کشور قرار گرفت
طرح تراموای رشت در انتظار تصویب شورای عالی ترافیک کشور قرار گرفت

در صورت تصویب در شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور، رشت به عنوان اولین شهر کشور که از تراموا برخوراد می شود نام خواهد گرفت.

در صورت تصویب این طرح در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، رشت به عنوان اولین شهر کشور که از تراموا برخوراد می شود نام خواهد گرفت.

تراموا یا واگن برقی نوعی قطار شهری است که واگن های آن بر روی ریل هایی که در خیابان تعبیه شده اند، حرکت می کنند.

این واگن های به طور معمول از قطارهای عادی و حتی متروها سبک تر و کوتاه تر بوده و برای حمل مسافر نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش کادوس به نقل از دیار میرزا با حضور ناصر حاج محمدی شهردار رشت، احمد رمضانپور رئیس شورای اسلامی شهر رشت، رضا رسولی عضو شورای شهر و اوسط مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، پرونده اجرای پروژه تراموای رشت در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور بررسی شد.

رمضانپور نرگسی

در این نشست شهردار رشت و رئیس شورای اسلامی شهر و معاون عمرانی استانداری گیلان توضیحات جامع و کامل برای پیشینه اجرای طرح تراموا در رشت و لزوم اجرای آن ارائه کردند.

دکتر ناصر حاج محمدی که از ابتدای حضورش به عنوان شهردار رشت پروژه تراموا را با جدیت دنبال کرده، با اشاره ای به پیشینه طرح تراموای شهر رشت، خاطر نشان کرد: همه عزیزان مطلع هستند که بیش از ۱۰ سال است که از ارائه طرح اولیه تراموا در شهر رشت می گذرد اما اتفاق مهمی در این زمینه رخ نداده تا اینکه ما امروز برای طرح این مسئله و ضرورت اجرای آن در شهر رشت در خدمت شما هستیم.

شهردار رشت گفت: امروز تمام استان گیلان در انتظار تصویب اولین طرح تراموای شهرهای کشور است و ما امیدواریم که شهر رشت به عنوان شهر اولین ها به اولین شهری هم که دارای تراموا می شود، دست پیدا کند.