فعالیت هتلها، مهمانپذیران و رستوران های گیلان چه زمانی از سر گرفته خواهد شد؟
فعالیت هتلها، مهمانپذیران و رستوران های گیلان چه زمانی از سر گرفته خواهد شد؟

ویروس کرونا اصلی ترین منبع درآمد گیلانیان را از میان برداشته و حالا صنعت گردشگری این استان در فصل بهار، زمستانی تاریک را سپری می نماید.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با ابراز نگرانی از وضعیت کسب و کار فعالان حوزه گردشگری می گوید تاب آوری هتل ها، مهمانپذیران و رستورانهای این استان به سرآمده است.

دکتر شهرود امیر انتخابی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر زمان احتمالی بازگشایی هتل ها، مهمانپذیرها و مراکز گردشگری گیلان گفت: با توجه به اینکه این مشاغل در رسته پرخطر قرار گرفته اند، تا کنون دستوری برای از سر گیری خدمات آنها، به این سازمان ابلاغ نشده است.

وی در ادامه گفت: فشار بسیار زیادی بر فعالین بخش گردشگری وارد شده و درجه تاب آوری هتل ها و رستورانها به سرآمده و این صنف زیان غیر قابل پیشبینی را متحمل شده اند، با این حال و علی رغم خواسته قلبی ما و همکاران، هنوز امکان بازگشایی این مراکز فراهم نشده است.

دکتر انتخابی افزود: به دلیل حفظ سلامت شهروندان، وردی استان همچنان بر روی گردشگران بسته است و طبیعتا با این اقدام بنگاه های اقتصادی فعال در صنعت گردشگری استان را با دشواریهای فراوان رو به رو کرده است.

او همچنین از صاحبان چنین کسب و کارهایی خواست تا در سامانه ای که به آدرس http://www.myst.mcth.ir/ در نظر گرفته شده، ثبت نام کرده و در آن میزان خسارت وارد شده را اعلام نمایند.

این اظهارات مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در شرایطی عنوان می شود که بخش قابل توجهی از اقتصاد گیلان به صنعت گردشگری وابسته بوده و ادامه وضعیت فعلی بسیاری از مشاغل را با تهدیدهای جدی رو به رو کرده است.

در همین راستا به نظر می رسد دولت برنامه هایی را به جهت حمایت از چنین مشاغلی در نظر گرفته است، با این حال اما هنوز از جزئیات آن خبری در دسترس نیست.