چرا فرماندار ماسال دچار بی انگیزگی شده است؟
چرا فرماندار ماسال دچار بی انگیزگی شده است؟

در شرایطی برخی از کشاورزان ماسال نگران مساله آب رسانی به مزارع خود هستند که شرایط جوی نوید بخش سالی بدون مشکل و نگرانی را نشان می دهد.

محمد جواد عامر ابتدای سال گذشته با انگیزه های بسیاری برنامه هایش در شهرستان ماسال را دنبال می کرد، اما به نظر می رسد این انگیزه طی چند ماه اخیر به شدت فروکش نموده است. فرماندار ماسال، یکی از افراد توانمند در حوزه ی اجرا بوده، اگرچه در سال گذشته بسیاری مدیریت سیاسی او را در شهرستان به باد انتقاد گرفتند اما پیگیری او در امور اجرایی در نوع خود جالب توجه بوده است. یکی از بارزترین و برجسته ترین نقاط عامر در سال گذشته، پیگیری مشکل آب رسانی و مدیریت این حوزه برای خدمت رسانی بهتر به کشاورزان منطقه بوده است، به نحوی که علی رغم مشکلات فراوانی که سایر شهرستانهای همجوار تجربه کردند، ماسال در این زمینه سربلند بیرون آمد. اما در سال جاری مواردی مشاهده شده که ممکن است اندکی دلهره آور باشد؛ در تازه ترین این موارد سید هادی منفرد مدیر مسئول ماسال نیوز از بخشی از بی توجهی به مشکلات کشاورزان پرده برداشته است. او در پایگاه خبری خود نوشته: با گذشت ۲۱ روز از سال جدید؛ سردهنه‌های کشاورزی همچنان مسئله اول کشاورزان ماسالی و شاندرمنی است.

سید هادی همچنین از مسئولان خواسته: به جای جلسه با احزاب سری به مزارع مردم بزنند. او در ادامه نوشته: درحالی‌که فصل کشاورزی و کشت برنج آغاز شده است متأسفانه همچنان برخی دهنه‌های کشاورزی در شهرستان ماسال بازگشایی نشده‌اند و یا دارای مسئله هستند. بررسی‌های ماسال نیوز نشان می‌دهد بازگشایی سردهنه کشاورزی روستای مرکیه ماسال همچنان مسئله اول کشاورزان این منطقه است و کشاورزان دوله‌ملال نیز در پربارش ترین سال سالیان اخیر همچنین با مسئله عدم دسترسی به آب کشاورزی مواجه هستند.  در نهر  کنز که بخشی از آب اراضی شالیزاری روستاهای  سیاهمرد و  گیله‌سرای ماسال را تأمین می‌کند کشاورزان با عدم دسترسی کافی با آب موجه هستند و این در حالی است که سرآبیار کشاورزی شاندرمن به تازگی از سوی مسئولان منصوب شده است.

امیدواریم مسئولان ارشد شهرستان، یک سال و نیم بعد از انتخابات به جای جلسه گذاشتن با مسئولان ستادهای انتخاباتی به فکر حل مسائل اساسی مردم باشند و سری هم به مزارع کشاورزی مردم بزنند.

حل چنین مسائل سطحی و کوچکی که می تواند در آینده تبعات فاجعه آمیزی برای شهرستان ماسال و کشاورزان پرتلاش آن باشد، موضوعی نیست که از توان مسئولان این شهرستان خارج باشد؛ اما اینکه چرا در این راستا اقدامی صورت نمی گیرد!؟ در نوع خود عجیب استف باید دید علت بی انگیزگی فرماندار ماسال چه چیزی است؟

  • نویسنده : میلاد علیزاده