پشت پرده آتش سوزی های سریالی شاندرمن ماسال چیست!؟
پشت پرده آتش سوزی های سریالی شاندرمن ماسال چیست!؟

به گزارش کادوس در اتفاقی عجیب بیش ز ۷ نقطه جنگلی در بخش شاندرمن ماسال دچار حریق شده اند.

اگر تا روز گذشته کمتر کسی به سهوی بودن آتش سوزی های جنگلهای بخش شاندرمن شهرستان ماسال شک داشت، با اتفاقات روز گذشته کمتر کسی است آن را اتفاقی غیر عمد بداند.

برای نخستین بار این جعفر صفری معاون فرماندار ماسال بود که این فرضیه را مطرح کرد؛ او آتش سوزی ها اخیر در بخش شاندرمن ماسال را سریالی و از روی عمد عنوان کرد.

این گمانه زنی ها اما بر اساس داده هایی بوده که در محل یافت شده است، پیدا شدن بطری نفت در چند نقطه، یکی از اسنادی بود که عمدی بودن این حوادث را بیش از پیش به واقعیت نزدیک کرده است.

طی دور روز گذشته جنگلهای امام زاده شفیع، دران، چت بن، ساهمرد،چاله سرا، شیخ نشین و طالب دره به صورت سریالی دچار حریق شده اند، این آتش سوزی ها به محض مهار شدن در نقطه ای دیکر شعله ور شده اند و این موضوع در دو روز گذشته این موضوع تکرار شده است.

این آتش سوزی در منطقه طالب دره تا حوالی ساعت 11 شب گذشته ادامه داشته است و هنوز مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار جنگلهای این مناطق خواهد بود.

علی رغم مشاهده اسنادی از عمدی بودن این آتش سوزی ها تا کنون شخص یا اشخاصی به عنوان متهم چنین جرمی پیدا نشده و چالش فعلی که مسئولان شهرستان با آن است که چگونه این بحران را پشت سر بگذارند.

نبود امکانات در ان شهرستان بیداد می کند، رسانه های محلی گزارشات متعددی را در این خصوص منتشر کرده اند، آنها می گویند حتی چند بیل ساده نیز برای عوامل امداد وجود ندارد و آنها مجبورند با دستهای خالی به مهار حریق بپردازند.