صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در آستارا تایید شد
صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در آستارا تایید شد

فرماندار آستارا از تایید صحت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان، از سوی شورای نگهبان و وزارت کشور خبر داد.

فرماندار آستارا می گوید مدعیان تخلف نتوانستند سندی در این خصوص ارائه کنند، وی در عین حال این انتخابات را یکی از سالمترین انتخاباتها عنوان کرد.

 به گزارش کادوس، غلامرضا مرحبا توانست در این دوره از انتخابات مجلس آستارا بیشترین آرا را از آن خود نماید و راهی بهارستان شود.


حسن رستم زاد روز چهارشنبه اظهار کرد: در دوم اسفندماه یکی از سالم ترین انتخابات ها را در شهرستان آستارا شاهد بودیم و مدعیان وجود تخلف، هیچگونه سند و مدرکی در این رابطه ارائه ندادند.

وی بیان کرد: در ۸۴ شعبه اخذ رای در شهرستان آستارا هیچگونه درگیری و تخلف رخ نداد و مشارکت مردم در پای صندوق های آرا ۶۳ درصد و بالاتر از میانگین کشوری بود.

وی ادامه داد: ۶۵ هزار و ۶۰۰ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در آستارا واجد شرایط رای بودند و ۱۰ نامزد برای یک کرسی مجلس رقابت و هزار و ۴۸۰ عامل اجرایی در انتخابات همکاری کردند.

در اجرای ماده ۲۴ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۷۲ آئین‌نامه اجرائی آن از مجموع ۴۱ هزار و ۱۸ رای ماخوذه از ۸۴ صندوق، غلامرضا مرحبا با ۱۴ هزار و ۸۳۴ رای پیروز این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور و انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری در پنج استان، همزمان در دوم اسفند ماه برگزار شد.

  • منبع خبر : ایرنا