شغل آینده محمود شکری چه خواهد بود؟
شغل آینده محمود شکری چه خواهد بود؟

محمود شکری ۱ فروردین ماه امسال ۶۱ سالگی خود را پشت سر گذاشت و وارد چالشی جدید شد، چالشی که نه در آن از مجلس خبری است و نه فرصت ارائه خدمات به دولت.

نماینده پیشین تالش، ماه گذشته پس از 8 سال با بهارستان خداحافظی کرد، اما او پیش از این تاریخ دوران خدمتی 35 ساله خود را نیز سپری کرده است.

شکری 61 ساله از سال 1361 به استخدام وزارت امور اقتصادی و دارایی درآمد و  نخستین خدمات او برای دولت در در پست یک کمک ممیز مالیاتی انجام شده است؛ اما با این وجود، شغل آینده او چه خواهد بود؟

اگر مبنای 35 سال خدمت(با توجه به مدرک) را برای بازنشستگی در نظر بگیریم، دوران خدمتی محمود شکری نزدیک به 3 سال پیش به پایان رسیده، اما تاریخ نشان داده هر چقدر روزنه های اشتغال برای جوانان با مدارک در سطوح مختلف بسته است، به همان اندازه انتصاب های مدیریتی و مشاوره ای برای نمایندگان مجلس بوده و فرصت برایشان وجود دارد.

کمتر کسی است که پس از خرداد ماه امسال خبری از نماینده سابق تالش در دست داشته باشد، اما به نظر می رسد او پس از سالها تلاش در مجلس، این روزها اندکی به خود استراحت داده است.

محمود شکری در یک گفتگوی ویدیویی در پاسخ به سوال خبرنگار ماسال نیوز در خصوص دوران پس از نمایندگی خود گفت: “همواره به عنوان یک سرباز نظام هستم و برایش فرقی نمی کند در کدام سنگر به آن خدمت کند.”

محمود شکری نزدیک به سه سال پیش بازنشستگی خود را پشت سر گذاشته و امکان ادامه فعالیت او در پستهای مدیریتی دولتی وجود ندارد؛ با این حال اما در خصوص آینده شغلی نماینده تالش دو پیشبینی وجود دارد:

دسته اول از نزدیکان او می گویند شکری طی ماه های آینده در کسوت یک مشاور وزیر به فعالیت خود ادامه خواهد داد؛ اما دسته دوم عقیده دارند او تا تعیین تکلیف انتخابات ریاست جمهوری سال آینده پست مشاوره ای را نخواهد پذیرفت.

  • نویسنده : میلاد علیزاده