دکل سوئه چاله ماسال و چالشی جدید!
دکل سوئه چاله ماسال و چالشی جدید!

گفته می شود اگر هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی حفاری توسط مسئولان شهرستانی پرداخت نشود، دکل سوئه چاله به فرض تکمیل پروژه تقریبا نمادین خواهد بود!

گفته می شود اگر هزینه 200 میلیون تومانی حفاری توسط مسئولان شهرستانی پرداخت نشود، دکل سوئه چاله به فرض تکمیل پروژه تقریبا نمادین خواهد بود!

پس از مدتها دکل پر سر و صدای ییلاق سوئه چاله ماسال در مرحله اجرا قرار گرفته و به گفته مدیران وزارت ارتباطات، این دکل طی ماه آینده نصب خواهد شد.

اما این تمام ماجرا نیست، گفته می شود: در گذشته و در زمان مسئولان پیشین قول و فعلهای شفاهی در رابطه با انجام عملیان حفاری به جهت ایجاد مسیر فیبر نوری تا این منطقه انجام شده اما مسئولان فعلی می گویند پرداخت بهای آن امری امکان ناپذیر و خارج از توان آنهاست.

بر اساس این گفته ها، هزینه حفاری نزدیک به بیش از 200 میلیون تومان بوده که عملا پرداخت چنین مبلغی از سوی فرمانداری و واحد های تابعه امکانپذیر نخواهد بود.

آنطور که به نظر می رسد کارشناسان می گویند: اگر هزینه حفاری توسط مسئولان شهرستانی پرداخت و یا انجام نشود آنها مجبورند بجای استفاده از فیبر نوری از امواج  رادیویی برای راه اندازی این دکل مخابراتی استفاده کنند.

این بدان معناست که در روزهای ابری یا خبری از آنتن تلفن نخواهد بود و یا اگر خوش شانس باشیم پرش آنتن شدید را در این  نقاط شاهد خواهیم بود.

همه ی این اتفاقات در شرایطی است که ییلاقات ماسال تقریبا در بیشتر فصول سال آسمان ابری را بالای سر می بینند و در صورت چنین اتفاقی عملا این دکل کارایی خود را از دست داده و در حقیقت به یک دکل نمادین تبدیل خواهد شد.

پیش از این بسیاری از منتقدان نصب دکل در این منطقه زیبا و توریستی را اتفاقی عجیب دانسته که زیبایی و نگین گردشگری و نماد شهرستان ماسال را نشانه گرفته است.