در انتخابات امریکا چه می گذرد؟
در انتخابات امریکا چه می گذرد؟

نتایج نظرسنجی های امریکا همچنان از پیشتازی بایدن در انتخابات امریکا خبر می دهد.

تنها 11 روز تا برگزاری انتخابات 2020 امریکا باقی مانده و رقابت سخت و نفسگیری در حال برگزاری است.

تا کنون بیش از 50 میلیون نفر در انتخابات امریکا آرای پیش از موعد خود را ارسال کرده اند، اتفاقی که احتمال مشارکتی بیش از حد معمول در انتخابات امریکا را محتمل نشان می دهد.

تا این لحظه جو بایدن نامزد حزب دموکرات همچنان با فاصله ای نزدیک به 10 درصد در نظرسنجی ها پیشتاز است؛ اتفاقی که البته هنوز نمی تواند مهر تایید قطعی بر پیروزی بایدن در انتخابات باشد، با این حال اما آنچه امید کمپین انتخاباتی دموکراتها را به پیروزی امیدوار کرده، نتایج نظرسنجی های اخیر در ایالتهایی است که گفته می شود هنوز مشخص نشده آرایشان به کدام حزب خواهد بود.

در تازه ترین این نظرسنجی ها، بایدن در ایالتهای کارولینای شمالی 3.3 درصد، پنسیلوانیا 4.9، در میشیگان 7.6، ویسکانسین 6.1، فلوریدا 2.1 و آریزونا نیز 3.1 درصد از رقیب خود پیش افتاده و در مقابل ترامپ تنها در دو ایالت آیووا و اوهایو به ترتیب با 3دهم و 3 درصد از رقیب دموکرات خود پیش است.

در رابطه با کسب آرای الکترال نیز اوضاع از پیشتازی بایدن حکایت دارد و پیشبینی ها نشان میدهد نامزد دموکرات ها تقریبا با 279 رای در مقابل 163 رای ترامپ از شانس بالاتری برای پیروزی برخوردار است.

در صورت صحت این پیش بینی ها بایدن با 279 رای الکترال از مجموع آرای الکترال برابر ۵۳۸ رأی، عملا 9 رای اکلترال بیشتر از حد نصاب لازم (270) برای پیروزی در انتخابات خواهد داشت.

اما با این حال تجربه دور گذشته انتخابات امریکا نشان داده، ممکن است نتیجه انتخابات در صندوقهای رای الزاما با آنچه در نظرسنجی ها اتفاق می افتد یکسان نباشد، از این رو دموکراتها به تاثیر انتخابات گذشته و اتفاقاتی که پیرامون هیلاری کلینتون رخ داد، بدون توجه به این نظرسنجی ها همچنان و با شدت بیشتری برای کسب آرای بیشتر در ایالتهای مردد در تلاشند.
انتخابات امریکا 13 آبان ماه امسال برگزار خواهد شد و دولت آینده نزدیک به 3 ماه پس از آن کاخ سفید را تحویل خواهد گرفت.

  • نویسنده : میلاد علیزاده