انتخاب مدیران نمونه شهرستان ماسال بر اساس کدام متر و معیار بوده است؟
انتخاب مدیران نمونه شهرستان ماسال بر اساس کدام متر و معیار بوده است؟

از مسئول رونق دهی به شهرک صنعتی که عملا خاموش است ، تجلیل به عمل آمد!

در اتفاقی جالب، از برخی مدیران شهرستان ماسال به عنوان مدیران نمونه تجلیل به عمل آمده که چندی پیش مورد انتقاد مردم و شخص فرماندار قرار گرفته بوده اند!

به گزارش کادوس گیلان، هفته گذشته از 5 تن از مدیران دولتی و یک مدیر خارج از بدنه دولت، به عنوان مدیران نمونه شهرستان ماسال تجلیل به عمل آمد که بر سر نحوه انتخاب برخی آنها انتقاداتی وجود داشته است.

اما کدام یک از مدیران شایسته تقدیر بوده اند؟
صنعت و معدن ماسال رحیمی

در یکی از این موارد، از مدیر اداره صنعت و معدن شهرستان  تجلیل به عمل آمده ، مدیری که مرداده ماه سال گذشته به شهرستان آمده اما نگاهی به کارنامه این اداره نشان می دهد انتخاب مدیر آن به عنوان یک مدیر نمونه، چندان بر اساس داده های دقیقی نبوده است.

شهرک صنعتی خاموش شهرستان که امروزه، تنها به محلی برای آموزش رانندگی تبدیل شده خود گواهی است که  بر آنچه بر صنعت و تولید شهرستان چه می گذرد.

این موضوع حتی انتقاد فرماندار ماسال را نیز در پی داشت و در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان در سال جدید گفت: مسئولان باید از روزمرگی خارج شوند و بعد از چهار ماه هنوز هیچ برنامه‌ای در راستای جهش تولید توسط مدیران اجرا نشده است که پذیرفتنی نیست.
به نظر می رسد طرف اساسی انتقاد پورحضرت، می تواند اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان باشد که وظیفه پیگیری امور تولیدی بر دوش آن است.

از سوی دیگر عملکرد این اداره و عواملش در کنترل و نظارت بر قیمت های مصوب نیز چندان باب میل نبوده و بعضا انتقاد مردم و البته شخص فرماندار را نیز به همراه داشته  و نسبتا به تفاوت قیمتها بین شهرستانهای همجوار با این شهرستان اعتراض بوده است.

حسین محمدی بنیاد
وضعیت سایر مدیرانی که از آنها تجلیل شده نیز چندان متفاوت نبوده است؛ نور الدین فاطمی مدیر راهداری  و حمل و نقل و حسین محمدی مدیر بیناد مسکن  هر دو از مدیران خوب سالهای گذشته شهرستان بوده اند، اما بررسی عملکرد آنها در سال گذشته آنچنان درخشان نبوده که بتوان نام آنها را در این لیست گنجاند.
مشکل در واگذاری زمین های منابع طبیعی به بنیاد مسکن در قالب ماده 4 در بیناد مسکن و انتقادها از جاده های مختلف از جمله انتقادهای مردم به این دو اداره محسوب می شود.

فاطمی اداره راه ماسال

انتخاب رامین زراعتی از اداره حفاظت محیط زیست نیز دیگر انتخاب بحث برانگیز این سال بوده است، این انتخاب در شرایطی است که تقریبا تمامی برنامه های پیشتر وعده داده شده این اداره با شهرداری ها و بخشداریها عقیم مانده و طرح پاسکازی رودخانه ها در روستاها نیز به طور کلی فراموش شده است.
زراعتی محیط زیست ماسال
دکترنسیبه یوسفیان  مدیر شبکه بهداست و  سرکار خانم بتول اسدی مدیر تامین اجتماعی دیگر مدیرانی بودند که از آنها تجلیل به عمل آمد که البته از ابتدا می شد حدس زد که نام یوسفیان با توجه به شرایط خاصی که کادر درمان در سال گذشته با آن رو به رو بوده در لیست قرار خواهد گرفت اما در خصوص اداره تامین اجتماعی اطلاعات دقیقی در دست رسانه ها وجود ندارد.


همچنین از سید هادی رشیدی به عنوان رئیس اتاق اصناف شهرستان و مدیری خارج از دایره مدیران دولتی نیز تجلیل به عمل آمد که به نظر عملکرد مطلوب او در مبارزه با ویروس کرونا در ایام اوج آن دلیل این انتخاب بوده است.

هادی رشیدی ماسال

اگر چه انتخاب مدیران نمونه همواره جنبه سمبلیک داشته،  اما به نظر می رسد فرمانداران باید حد اقل متر و میزان مشخصی برای آن در نظر بگیرند؛ این کار می تواند انگیزه مدیران را برای خدمت بیشتر و بهتر ترغیب نماید، اتفاقی که به نظر می رسد هرچند هم که سهوی باشد، در سال گذشته در شهرستان ماسال مد نظر قرار گرفته نشده است!